Veelgestelde vragen

Algemeen

Je kunt gebruik maken van verschillende mogelijkheden om een artikel te zoeken. 

Ten eerste kun je zoeken op bijvoorbeeld merk, naam of artikelnummer

in het zoekvenster rechtsbovenin het scherm. Ook kun je gebruik maken

van onze filters die je kunt vinden als je op dames-, heren-, jongens- of

meisjesschoenen in het menu klikt. Je kunt dan vervolgens

filteren op onder meer merk, maat en kleur.

Om je schoenmaat te bepalen, kun je gebruik maken van onze maattabel.

Heb je een vraag en/of klacht? Dan kun je ons bereiken via onderstaande contactgegevens:

Live chat: rechts onderin kun je het chat icoon aanklikken om te chatten met onze klantenservice medewerkers.                                        

Wij zijn bereikbaar op werkdagen tussen 9:00 uur en 21:00 uur en op zaterdag tussen 9:00 uur en 17:00 uur. Zijn we niet aanwezig? Vul dan het formulier in en we proberen het zo snel mogelijk te behandelen en beantwoorden.

Telefoonnummer: 0545 - 280081

Wij zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen tussen 9:00 uur en 21:00 uur en op zaterdag tussen 9:00 uur en 17:00 uur. 

E-mail: webshop@schuurman-schoenen.nl 

Wij streven er naar je e-mail dezelfde dag nog te beantwoorden, mocht dit door omstandigheden niet lukken dan zullen wij je vraag en/of opmerking op de eerste volgende werkdag behandelen en beantwoorden. Heb je een vraag over jouw bestelling? Houd je ordernummer bij de hand; hiermee kunnen wij je sneller van dienst zijn.

Correspondentieadres: 

Schuurman Schoenen 

Postbus 154 

7461AD Neede 

Nederland 

Nee, als je de melding "uitverkocht" krijgt is deze niet meer leverbaar. Wel kun je je inschrijven met je e-mailadres, wij sturen je dan een mail wanneer het artikel weer op voorraad komt.

LET OP: het is niet gegarandeerd dat het artikel terug komt in onze collectie.

Nee, de prijzen van de artikelen in onze filialen en op onze webshop zijn gelijk en zijn inclusief BTW.

Account

Je kunt inloggen met de combinatie ''e-mailadres en wachtwoord''. 

Je klantnummer staat vermeld op je klantenpas. Ook staat deze vermeld op de persoonlijke post die je ontvangt van Schuurman Schoenen, zoals de waardecheque of de uitnodiging voor de 20% dagen. Heb je al eerder online iets besteld bij Schuurman Schoenen dan staat je klantnummer op de factuur. Wanneer je in het verleden een aankoop hebt gedaan in een van onze winkels dat vind je het klantnummer ook op de bon van deze aankoop.

Je kunt een account aanmaken door onder Inloggen te kiezen voor Account aanmaken. Je komt tijdens het bestellen van een artikel ook automatisch op deze pagina. Heb je al een klantnummer bij Schuurman Schoenen? Dan hoef je geen account aan te maken: je kunt dan inloggen met de combinatie van uw e-mailadres en wachtwoord.

Als je inlogt bij Mijn account kun je bij "Mijn gegevens" je e-mailadres wijzigen. Klik aan de op het oranje icoontje met "Wijzigen", voer je nieuwe e-mailadres in en klik op "Opslaan".

Als je inlogt onder Mijn Account, kun je onder "Mijn gegevens" je gegevens wijzigen of gegevens toevoegen.

Ben je je wachtwoord vergeten? Dan kun je op onze inlogpagina aangeven dat je je wachtwoord bent vergeten, vul je e-mailadres in. Je ontvangt dan binnen enkele ogenblikken een e-mail van ons met je wachtwoord.

Bestel je voor het eerst bij Schuurman Schoenen, dan word je tijdens het bestellen gevraagd een account aan te maken. Nadat je de gegevens hebt ingevuld, ontvang je automatisch een klantnummer en sta je geregistreerd bij Schuurman Schoenen. Ook aankopen in onze winkels en nieuwe bestellingen op onze webshop kunnen op dit account worden geplaatst.

Kun je niet inloggen op onze website? Waarschijnlijk lukt het wel met onderstaande tips: 

  • Je kunt inloggen met de combinatie ''klantnummer en postcode'' of ''e-mailadres en wachtwoord''. 
  • Let op als je klantnummer begint met cijfer 0, laat deze dan weg bij inloggen (dus als je klantnummer bijvoorbeeld 01234 is, dan log je in met 1234). Typ je postcode in zonder spatie tussen de cijfers en letters (is je postcode bijv. 1234 AB, dan typ je 1234AB). 

Het aanmaken van een account heeft verschillende voordelen. Door je gegevens te bewaren, kun je de volgende keer nog eenvoudiger bestellen; je hoeft dan niet je gegevens opnieuw in te voeren. Daarnaast kunnen wij eenvoudig je aankoop traceren bij een ruiling of retourzending. Tenslotte ontvang je met je account regelmatig uniek voordeel die je in onze filialen of onze webshop kunt gebruiken: je kunt namelijk meesparen voor een waardecheque en ontvangt een uitnodiging voor de klantendagen met 20% korting.

Ben je nieuw bij Schuurman Schoenen? Dan moet je voor je bestelling een account aan maken. Ben je al bekend bij Schuurman Schoenen? Dan hoef je geen account aan te maken en kun je inloggen met de combinatie van je ''e-mailadres en wachtwoord''.

De spaarpunten van je bestelling op de webshop van Schuurman Schoenen worden geregistreerd op jouw account/klantnummer waarmee je bestelling is geplaatst.

Bestellen

Het is mogelijk dat onze e-mailberichten in een andere map zoals bijvoorbeeld 'belangrijk', 'spam' of 'ongewenste e-mailberichten' terecht kan komen. Mocht je bijvoorbeeld de bevestigingsmail of de e-mail voor een nieuw wachtwoord niet kunnen vinden, kijk dan in de map 'belangrijk', 'spam' of 'ongewenste e-mailberichten' of neem contact op met onze klantenservice.

Schuurman Schoenen houdt je op de hoogte van jouw bestelling. Je ontvangt na jouw bestelling een bevestiging van de bestelling en een bevestiging van de betaling, indien deze is afgerond. Jouw order wordt vervolgens in behandeling genomen. 

Als je inlogt onder Mijn Account zie je onder het tabblad "Mijn bestellingen" de status van jouw bestelling. 

Je kunt hier volgen of jouw order in behandeling is genomen en of deze reeds naar je is uitgeleverd. Zodra jouw bestelling wordt uitgeleverd aan DHL, ontvang je van ons een e-mail en kun je via Track & Trace van DHL Parcel jouw bestelling volgen.

Wil je een bestelling annuleren? Neem dan direct contact op met de webshop op telefoonnummer 0545-280 081 (op werkdagen van 09.00 uur tot 21:00 uur en op zaterdag van 9:00 uur tot 17:00 uur) of stuur een e-mail naar webshop@schuurman-schoenen.nl. Indien je bestelling nog niet is verzonden, kan je bestelling worden geannuleerd. Is je bestelling reeds verzonden, dan kun je deze kosteloos retour sturen met het bijgevoegde retourformulier. 

Je kunt jouw ordernummer vinden in de bevestigingsmail die je ontvangt na jouw bestelling. Daarnaast staat deze onder "Mijn bestellingen" als je inlogt onder Mijn Account. Ook staat deze vermeld bij jouw betalingskenmerk.

Betalen

Schuurman Schoenen biedt drie betaalmethodes aan via de webshop. Dit zijn iDeal (betalen d.m.v. internetbankieren), met Creditcard (Visa of Mastercard), Paypal of AfterPay (betalen d.m.v. een acceptgiro achteraf). Klik hier en lees meer informatie over onze Nederlandse betaalmethoden.

Naast de reguliere Nederlandse betaalmethoden biedt Schuurman Schoenen ook de Belgische klanten de mogelijkheid te betalen via: ING Homepay, Belfius Direct Net, KCB/CBC Online en Mister CashKlik hier en lees meer over de Belgische betaalmethoden.

Heb je een waardecheque of de uitnodiging voor de 20% dagen ontvangen? Dan kun je deze verzilveren door in te loggen op jouw account. De korting wordt dan automatisch verrekend. Nog geen account bij Schuurman Schoenen online maar wel een winkelklant? Dan kun je inloggen met de combinatie e-mailadres en wachtwoord.

Je kunt jouw bestelling af ronden door naar Mijn Account te gaan. Door hier naar "Mijn bestellingen" te gaan, zie je jouw ordernummer staan. Als je hier vervolgens op klikt, kun je de betaling hervatten. Krijg je hierbij een foutmelding? Dan kun je het beste het artikel opnieuw bestellen. Bestellingen die niet (volledig) betaald zijn, worden niet in behandeling genomen.

Ja, Schuurman Schoenen maakt (zoals de meeste webshops) gebruik van de SSL technologie (Secure Socket Layer). Hiermee worden je persoonlijke gegevens beschermd als deze verzonden worden via het internet en wordt voorkomen dat deze informatie door anderen gelezen kan worden.

Het is momenteel (nog) niet mogelijk om een cadeaubon van Schuurman Schoenen of Fashioncheque in te leveren op de webshop van Schuurman Schoenen. Wel kun je je VVV Giftcard online inleveren!

Heb je een kortingscode ontvangen van Schuurman Schoenen? Dan kun je deze invullen in de laatste stap van het bestelproces, de "Winkelwagen".

Heeft u een waardecheque ontvangen? Klik dan hier voor meer informatie. 

Bezorgen

Als je het artikel hebt gevonden dat je wilt bestellen, klik je op de knop “In Winkeltas”. Vervolgens krijg je rechts bovenin jouw scherm te zien dat je een artikel in jouw winkeltas hebt staan. Mocht je meerdere artikelen willen bestellen, dan kun je deze op dezelfde manier in de winkeltas plaatsen. Als je de bestelling wilt plaatsen, klik je vervolgens op “Afrekenen”, dat rechts bovenin jouw scherm in de winkeltas staat. Door vanaf hier de bestelprocedure te volgen kunt je de bestelling plaatsen.

Nadat jouw bestelling is voltooid, ontvang je een ontvangstbevestiging per e-mail. Ook ontvang je nog een betalingsbevestiging nadat je de betaling hebt afgerond. Daarnaast kun je inloggen onder Mijn Account , waar je onder “Mijn bestellingen” een overzicht van de door jouw geplaatste bestellingen vindt.

Het is niet mogelijk om jouw bestelling onder rembours bij je te laten bezorgen. Je kunt wel gebruik maken van AfterPay. Middels AfterPay kun je achteraf betalen via een acceptgiro na ontvangst van jouw online aankoop.

Schuurman Schoenen bezorgt jouw bestelling ook in het buitenland. Hiervoor worden verzendkosten in rekening gebracht (verschillend per land), die automatisch worden verrekend voordat je de bestelling bevestigd.

De verzendkosten voor pakketverzending naar België en Duitsland is standaard € 3,95.

Let op: de levertijd van jouw bestelling zal vermoedelijk langer duren dan 2 tot 5 werkdagen.

Ja, dat is mogelijk. Je kunt tijdens het bestelproces een ander afleveradres aangeven, bijvoorbeeld op jouw werk of bij de buren. 

DHL Parcelshops 

Naast het kiezen van een ander factuur adres is het ook mogelijk om je bestelling af te halen bij één van de 2000 DHL ServicePoints in Nederland. Tijdens het afrekenproces kun je eenvoudig aangeven bij welk DHL ServicePoint je de bestelling af wenst te halen. 

Voor meer informatie over de levertijden klik hier

Er worden geen verzendkosten berekend bij bestellingen boven de € 30,-. Bij bestellingen met een orderwaarde onder de € 30,- rekenen wij € 3,95 verzendkosten bij verzending binnen Nederland. 

De verzendkosten voor pakketverzending naar België en Duitsland is standaard € 3,95. 

Contact

De koopzondagen van onze winkels vind je hier!

Neem dan contact op met de webshop, door te bellen naar 0545-280 081, op werkdagen van 09:00 uur tot 21:00 uur en op zaterdag van 9:00 uur tot 17:00 uur. Op zondag zijn wij via mail en chat bereikbaar tussen 17:00 uur en 21:00 uur of stuur een e-mail naar webshop@schuurman-schoenen.nl

Voor vragen, klachten, complimenten en advies kun je altijd bij ons terecht. Neem contact op met onze klantenservice via: 

Telefoon: 0545-280080 

E-mail: webshop@schuurman-schoenen.nl 

Correspondentieadres

Schuurman Schoenen 

Postbus 154 

7461AD Neede 

Nederland 

Daarnaast kun je altijd terecht in een van onze winkels. 

Ruilen & Retourneren

Wij adviseren je om met jouw klacht naar het dichtstbijzijnde filiaal van Schuurman Schoenen te gaan. Neem hierbij a.u.b. je factuur mee. Hier zullen we vakkundig naar het probleem kijken en dit samen met je gaan oplossen. Heeft u onverhoopt een klacht over een artikel die u in onze webshop hebt gekocht, dan kunt u hiervan een foto maken en deze sturen naar webshop@schuurman-schoenen.nl onder vermelding van het ordernummer. Wij zullen deze klacht aan de hand van de foto('s) proberen te beoordelen en u hierover berichten. Mochten wij er niet uitkomen dan zullen wij u vragen om het artikel (kosteloos) naar ons op te sturen via een DHL servicepoint. Zodra wij de klacht over een artikel of onze dienstverlening binnenkrijgen, zullen wij zo spoedig mogelijk doch uiterlijk binnen 2 werkdagen contact met u opnemen om de oplossing met u te bespreken. 

Algemene vragen of klachten die niet voldoende door de klantenservice zijn opgelost kunt u stellen aan webshop@schuurman-schoenen.nl. Binnen 1 tot 5 dagen ontvangt u een inhoudelijke reactie. Extern kunt u ook klachten indienen bij de Thuiswinkelorganisatie. U vindt het klachtenformulier en contactgegevens op het consumenten gedeelte van de site www.thuiswinkel.org. Als klachtenbemiddeling niet tot het gewenste resultaat leidt, is er een zogenaamd geschil ontstaan. U kunt dit geschil aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).

Je hebt het recht om binnen een termijn van 30 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. Graag willen wij je retourzending zo goed en zo snel mogelijk behandelen. Hoe meer gegevens je invult, des te beter wij je kunnen helpen.

Voor jouw gemak biedt Schuurman Schoenen twee verschillende manieren om jouw bestelling te ruilen of retourneren. Je kunt ruilen/retourneren in onze winkel of gratis opsturen naar ons retouradres via ons retourlabel dat je in de verzenddoos kunt vinden. Deze manieren zijn te lezen op onze pagina Ruilen en Retourneren.

Deze kun je afgeven bij een DHL ServicePoint bij jou in de buurt. De bestelling zal vervolgens kosteloos (alleen in Nederland) retour worden gestuurd naar het retouradres van Schuurman Schoenen.

Het is ook mogelijk jouw pakket te retourneren via het Postkantoor (Post NL) of een andere vervoerder. De kosten voor een retourzending bedragen dan €6,95. Deze kosten zijn voor uw eigen rekening en worden niet achteraf door Schuurman Schoenen vergoed.

Retouradres:

Schuurman Schoenen

Parallelweg 44

7161 AG Neede

Gevolgen van de herroeping 

Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. 

U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 30 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 30 dagen is verstreken. 

Heb je jouw bestelling ontvangen, maar voldoen de schoenen niet aan jouw verwachtingen? 

Dan kun je ze gratis* ruilen / retourneren door het pakket, inclusief adressticker, in te leveren bij een DHL ServicePoint bij jou in de buurt.

Je kunt het artikel ook ruilen of retourneren door één van onze winkels te bezoeken. 

Klik hier voor een DHL ServicePoint bij jouw in de buurt.

Vermeld het volgende retouradres: Schuurman Schoenen, Parallelweg 44, 7161 AG te Neede.

*Let op: voor retourzendingen vanuit het buitenland worden door de betreffende postservice wel kosten in rekening gebracht (afhankelijk per land).

Het is ook mogelijk jouw pakket te retourneren via het Postkantoor (Post NL). De kosten voor een retourzending bedragen dan € 6,95. Deze kosten zijn voor uw eigen rekening en worden niet achteraf door Schuurman Schoenen vergoed.

Schoenen onderhoud

Herkenning

Het oppervlak oogt ruw en olie-achtig en bestaat uit zacht materiaal.

Karakter

Het is gemaakt van de buitenzijde van dierenhuid, geschuurd en geïmpregneerd met oliën.

Reden om te onderhouden

Ge-oliede nubuck schoenen diene opnieuw met olie te worden behandeld om deze zacht en soepel te houden.

Veel voorkomende materiaal namen

Olie-achtig leer, vet leer, mat leer, zwak glanzend leer.

Tip

Door dit materiaal met een schoen verzorging product te behandelen zien je schoenen er altijd donkerder uit.

Herkenning

Het oppervalk van gevet leer oogt ruw en voelt vettig aan en het is tamelijk stijf materiaal.

Karakter

Gevet leer is gemaakt van de buitenzijde van dierenhuid en is geschuurd en geimpregneerd met wassen.

Reden om te onderhouden

Waxed nubuck schoenen dienen opnieuw met was te worden behandeld om deze zacht en soepel te houden, tevens hersteld het de originele kleur.

Veel voorkomende namen

Vet leer, mat leer, zwak glazend leer.

Tip

Schoenverzorging producten voor dit materiaal bevatten olie. Deze olie maakt de schoen altijd was donkerder na behandeling.

Herkenning

Het oppervlak voelt glad aan en is voorzien van medium/hoogglans, glad leer kan bedrukt worden.

Karakter

Glad leer is gemaakt van de buitenzijde van dierenhuid (rund, varken, kalf), een natuurlijk materiaal dat dient te ademen.

Reden om te onderhouden

Leren schoenen hebben onderhoud nodig om het leer zacht en soepel te houden en om te voorkomen dat het uitdroogt. Het is goed voor het herstellen van de kleur van je schoenen en het beschermt de schoenen tegen water en vuil. Daarnaast haalt het de prachtige glans van je schoenen terug.

Veel voorkomende materiaal namen

Nappa leer, Perlato leer, Analine leer, Mode leer, Bedrukt leer, Reptiel leer.

Tip

Poets je leren schoenen nooit wanneer deze nat zijn. De schoencreme zal vermengd raken met het water en moeilijk drogen!

Herkenning

Het is een glanzend oppervlak bestrooid met fijne metallic deeltjes met medium/hoogglans en het voelt glad aan.

Karakter

Gecoat leer / metallic geverft leer.

Reden om te onderhouden

Herstel de metallic-look van je schoenen.

Veel voorkomende materiaal namen

Metallic gecoat leer, leer met zilver-look, leer met goud-look, leer met brons-look.

Tip

Gebruik bij het opbrengen van metallic producten een zachte doek, dit om te voorkomen dat het materiaal zal beschadigen.

Herkenning

Lakleer glanst zeer sterk en het is een zeer glad oppervlak.

Karakter

Het is gecoat leer en de coating is gemaakt van PVC of PU.

Reden om te onderhouden

Lakleer trekt snel stof aan. Reinig je schoenen regelmatig om het stof en vuil van je schoenen te verwijderen. Haal die prachtige glans van de schoenen terug.

Veel voorkomende materiaal namen

Hoogglanzend leer, glanzend gecoat leer.

Tip

Gebruik een zachte doek bij het opbrengen en uitwrijven van lakleer schoenverzorging producten.

Herkenning

Het oppervlak voelt ruw en oogt ruw en is niet harig.

Karakter

Gemaakt van de buitenzijde van dierenhuid en licht geschuurd leer.

Reden om te onderhouden

Nubuck schoenen hebben olie nodig om het nubuck zacht en soepel te houden. Tevens zorgt het voor het herstellen van de originele kleur.

Veel voorkomende materiaal namen

Geschuurd leer, mat leer, zwak glanzend leer, ruw leer.

Tip

Behandel nubuck nooit met gewone schoen créme, nubuck absorbeert en verliest haar originele look.

Herkenning

Het oppervlak voelt ruw en oogt ruw, met een langharige vleug.

Karakter

Suéde is gemaakt van de binnenzijde van dierenhuid, het is een natuurlijk materiaal dat dient te ademen.

Reden om te onderhouden

Suéde schoenen hebben olie nodig om de vleug zacht en soepel te houden. Door de langharige vleug dringt het vuil en water gemakkelijk in het suéde. Dit kun je voorkomen door een waterdicht product te gebruiken.

Veel voorkomende materiaal namen

Velours, harig leer.

Tips

Behandel suéde nooit uitsluitend met water, het suéde zal uitdrogen en hard worden.

Impregneer nieuwe suéde schoenen onmiddelijk om te voorkomen dat stof en water in het suéde binnendringen.

Gebruik voor suéde schoenen nooit een donkerdere kleur dan de schoen. Suéde absorbeert en kleurt sterk aan. Bij twijfel, gebruik een lichtere kleur.

Heb je als trouwe klant van Schuurman Schoenen via de post je waardecheque ontvangen? Dan heb je dit als een speciaal cadeau van ons ontvangen. Klik hier voor alle informatie.

Waardecheque

Heb je als trouwe klant van Schuurman Schoenen via de post je waardecheque ontvangen? Dan heb je dit als een speciaal cadeau van ons ontvangen. Klik hier voor alle informatie.